Gezond afvallen, dat kan!

XL-S is daar om je te helpen om je streefgewicht te bereiken. Het is daarnaast wel belangrijk om ook gezond en gebalanceerd te eten en meer te gaan bewegen.

 

Gezond & evenwichtig eten:

De inname van de juiste hoeveelheid calorieën zal je helpen in het bereiken/behouden van je gewicht. De gemiddelde inname per dag aan calorieën voor mannen = 2 500 kcal & voor vrouwen = 2 000 kcal. Om gewicht te verliezen zou je een verschil van +/- 500 kcal moeten creëren, dit door fysiek actiever te zijn en gezonder te gaan eten.

  • Zorg voor gezonde tussendoortjes:

We bevelen aan om veel fruit, groenten, volle granen en proteïnen te eten. Vermijd best suiker, alcohol en cafeïne. Deze laatste laten je bloedsuikerpeil immers snel pieken en daarna zwaar terugvallen. Zo voel je je moe en verlaag je je energie.

  • Sla het ontbijt zeker niet over!

Het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag. Het is bewezen dat mensen die regelmatig ontbijten beter eten. Ze eten in de loop van de dag ook minder vette of zoete tussendoortjes.

 

 

 

Wat meer bewegen:

Bij iedere fysieke inspanning verbrand je calorieën. Zelfs als je staat, zit of slaapt. Hoe energieker je activiteit, hoe meer calorieën je verbrandt. Wat kan je bijvoorbeeld doen?

  • Wandel naar de winkel
  • Parkeer niet direct bij je bestemming
  • Speel bijvoorbeeld 15 min. met je kinderen
  • Neem de trap

Om op een gezonde manier gewicht te verliezen, mik je best op een halve tot één kilo per week. Verwacht dus niet dat je iedere dag resultaat ziet. Weeg jezelf iedere week op hetzelfde moment van dezelfde dag. Zo zie je niet alleen echte resultaten, maar krijg je ook een beter beeld van hoe je op lange termijn evolueert.