COMBINEER ONZE PRODUCTEN MET EEN GEZONDE LEVENSSTIJL
 

BEWEEG MEER

Hoe meer je beweegt, hoe meer calorieën je verbrandt. Je hoeft jezelf heus niet uit te sloven in de fitness. Elke vorm van beweging telt. Zelfs als je weinig tijd hebt, kun je gemakkelijk meer beweging in je schema brengen. Inspiratie nodig? Parkeer je wagen wat verderop en niet vlak voor de deur. Neem de trap in plaats van de lift. Doe je boodschappen te voet of met de fiets. Vergader al wandelend in plaats van zittend. Speel een actief spel met je kinderen. Ga uit de bol op je favoriete muziek.
 

DRINK VOLDOENDE WATER

Hoeveel water je dagelijks moet drinken? Daarover lopen de meningen uiteen. Toch staat één ding buiten kijf: water is de beste dorstlesser. Je hoeft geen sloten water te drinken: luister naar je lichaam en je dorstgevoel. En streef naar minstens vier tot zes grote glazen per dag. Als je water smakeloos vindt, doe er dan gerust wat citroen, komkommer, munt of een andere gezonde smaakmaker bij.
 

HOU JE GEEST GEZOND

Een gezonde geest in een gezond lichaam – toegegeven, het is een cliché. Maar het klopt dat mensen die mentaal in vorm zijn, minder risico lopen op typische welvaartsziekten zoals stress en burn-out. Die hebben op hun beurt gevolgen voor je stofwisseling, en kunnen leiden tot een passieve levensstijl en zelfs emo-eten.
 

STAAR JE NIET BLIND OP DE WEEGSCHAAL

Je gewicht geeft een goede indicatie van je gezondheid. Via de BMI-formule bereken je in een handomdraai of je gewicht binnen de gezonde grenzen valt: tussen 18,5 en 25. Een BMI hoger dan 25 duidt op overgewicht. Toch speelt ook je lichaamsbouw een belangrijke rol: buikvet is gevaarlijker dan heupvet. En ook je spierpercentage heeft een invloed op je gewicht. Zo kan een vrouw met een gespierd lichaam een relatief hoge BMI hebben, terwijl ze gezond en fit is en een lager vetpercentage heeft dan iemand die minder weegt.
 

 

SLAAP VOLDOENDE

Door genoeg te slapen, hou je je stofwisseling scherp. Een regelmatig slaappatroon en zeven tot acht uur slaap per nacht, heeft een positieve invloed op je metabolisme. Logisch, want je lichaam heeft rust nodig om optimaal te werken. Te weinig slaap daarentegen, vertraagt je stofwisseling en verhoogt je zin in zoet.