ELKE VORM VAN BEWEGING TELT
 

Hoe meer je beweegt, hoe meer calorieën je verbrandt. Je hoeft jezelf heus niet uit te sloven in de fitness. Elke vorm van beweging telt. Zelfs als je weinig tijd hebt, kun je gemakkelijk meer beweging in je schema brengen. Inspiratie nodig? Parkeer je wagen wat verderop en niet vlak voor de deur. Neem de trap in plaats van de lift. Doe je boodschappen te voet of met de fiets. Vergader al wandelend in plaats van zittend. Speel een actief spel met je kinderen. Ga uit de bol op je favoriete muziek. Goed om te weten: hoe meer spiermassa je hebt, hoe sneller je vet verbrandt. Je hebt er dus baat bij om relgematig spierversterkende oefeningen te doen:

 

Squats (kniebuigingen):

HERHAAL MINSTENS 10 KEER

 

sta rechtop, met je voeten iets verder uiteen dan je schouderbreedte. Buig door beide benen alsof je op een stoel gaat zitten, met je billen ietsje naar achteren. Zorg ervoor dat je knieën niet over je tenen komen. Hou de gebogen stand twee tot vijf tellen vast. Kom rustig omhoog, zonder je benen volledig te strekken. Herhaal minstens tien keer.

 

Buikspieren:

HERHAAL MINSTENS 10 KEER

lig op je rug, met je handen achter je hoofd gevouwen. Trek je buik goed in, hou je benen gestrekt en til je bovenlichaam lichtjes omhoog. Rol langzaam terug naar de startpositie. Herhaal minstens tien keer.

 

Plank:

HOU 1 MINUUT VOL

lig met je gezicht naar de grond. Buig je ellebogen 90 graden, zodat ze gelijk staan met je schouders. Steun op je onderarmen en tenen, en zorg ervoor dat je lichaam één rechte lijn vormt van je hoofd tot je hielen. Hou deze positie minstens een minuut vol.