COMBINEER ONZE PRODUCTEN MET EEN VITALE LEVENSSTIJL
 

Kies voor gezonde snacks

Snacken is geen taboe, op voorwaarde dat je caloriebommen vervangt door gezonde tussendoortjes. Denk aan vers fruit, rauwkost met een gezonde dip, een handvol (ongezouten) noten, pitten of zaden, kikkererwten, kwark, noem maar op. Deze hapjes stillen je trek én zitten tjokvol broodnodige voedingsstoffen.
 

Zorg voor variatie

Hoe gevarieerder je eet, hoe meer essentiële vitamines, mineralen en bouwstoffen je binnenkrijgt. Las af en toe een vegetarisch dagje in, wissel zuivel eens af met plantaardige alternatieven (soja, amandelen, rijst, …) en experimenteer met kruiden. Breng zoveel mogelijk kleur op je bord: de gezonde stoffen in groenten en fruit verschillen naargelang de soort. Als je uit een breed kleurenspectrum plukt, gun je jezelf een uitstekende ‘cocktail’ van voedingsstoffen.
 

Eet niets meer na je avondmaaltijd

Als je ’s avonds – op het meest inactieve moment van de dag – nog snoept, krijg je nutteloze calorieën binnen die je lichaam al snel als vetreserves opslaat. Eet dus liever niets meer na het avondmaal – en zeker geen vette of suikerrijke voedingsmiddelen en alcohol.
 

Hou je portiegrootte onder controle

Verpakkingen zijn groter geworden dan vroeger. Wat ooit een normale portie was, valt vandaag onder de noemer ‘small’. Grotere verpakkingen zijn in trek omdat ze meestal voordeliger zijn. De keerzijde? Ze doen je meer eten. Een gezond voedingspatroon gaat dus niet alleen over wát je eet, maar ook hoeveel je van iets eet. Zelfs de grootte van je bord heeft een invloed op hoeveel je eet. Een groter bord nodigt uit om meer op te scheppen. Kies liever voor een klein of normaal bord, dat je minstens voor de helft vult met groenten.